مسکّن

مجله ی خبری

مسکّن

مجله ی خبری

بایگانی

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

افزایش دمای تهران به 40 درجه سانتی گراد

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۱۲ ب.ظ

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی خبر داد: آسمان تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۳۰ و ۳۱ خرداد)، صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۷ و ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گزارش تهران پرس ، احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، امروز (۲۹ خرداد) در برخی نقاط استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، برخی نقاط گلستان، شرق مازندران در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات گیلان و ارتفاعات خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (۳۰ خرداد) نیز رگبار پراکنده در نیمه شمالی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان شمالی و گیلان، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات جنوبی گلستان پیش بینی می شود.


مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست، گفت: در دو روز آینده روند افزایش دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما در استان های ساحلی خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه( اول و دوم تیرماه) کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب وزش باد شدید، پدیده باد و گرد و خاک در استان خوزستان و بوشهر پیش بینی می شود. طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.


وظیفه در مورد هوای اهواز در روزهای آینده گفت: شهر اهواز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه صاف و غبارآلود در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۴۸ و ۳۰ و ۴۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۱۲
مهر ادیبی

افزایش کرایه در حمل و نقل عمومی

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۸ ب.ظ

 فرماندار تهران از ابلاغ نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: بر اساس این ابلاغیه کرایه تاکسی ۱۰ درصد، مترو ۱۵ درصد و اتوبوس ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی که محل بحث شورای شهر و فرمانداری تهران بود و هیئت حل اختلاف در رابطه با آن ابراز نظر نهایی کرده است، اظهار کرد: نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی امروز دوشنبه برای اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه جدید، نرخ کرایه‌های تاکسی 10 درصد، مترو 15 درصد و اتوبوس 15 درصد افزایش خواهند یافت و این مهم قابل تغییر نخواهد بود.




فرماندار تهران با بیان اینکه نرخ در نظر گرفته شده برای کرایه‌های حمل و نقل عمومی هر چه زودتر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: اگر رانندگان بخواهند فراتر از نرخ اعلامی کرایه‌ها را دریافت کنند با آنان برخورد خواهد شد.

برخورد جدی با متکدیان در تهران

فرهادی همچنین درباره برخورد با متکدیان تهران گفت: برخورد جدی با متکدیان که در گذشته نیز انجام شده بود با جدیدت ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: متاسفانه تعداد متکدیان در تهران  با توجه به فصل تابستان رو به افزایش است و برخورد با این افراد ادامه می‌یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۸
مهر ادیبی

روتربرد اوت دور وایرلس SXT

پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ق.ظ


روتربردهای SXT از سری تجهیزات وایرلس میکروتیک می باشند که با توجه به جنس بدنه و مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی به صورت اوت دور (Outdoor) در محیط هایی با نویز متوسط و فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات این دسته از استاندارد وایرلس 802.11a/b/g/n نیز پشتیبانی می کنند.



این محصولات از آنتن های Flat با زاویه تابش یا Beamwidth نسبتا باز قابل تنظیم هستند و در لینک های Point to Point و Point to Multipoint بکار برده می شوند.

قابل ذکر است به دلیل ارزان بودن این محصولات در Service Provider ها بیشتر به صورت کلاینت مورد استفاده می گردند. محصولات سری SXT از بازه های فرکانسی 5 و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند.



نحوه نصب و راه اندازی این سری از دستگاه ها بسیار آسان است و چراغ های سیگنال تعبیه شده در پشت آنها کمک شایانی به کاربر جهت Tune سیگنال دستگاه خواهد داد.


یکی دیگر از مشخصات این دستگاه ها وزن کم و ابعاد کوچک آنها می باشد و همچنین تمامی امکانات RouterOS میکروتیک نیز در این محصولات وجود دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۵
مهر ادیبی

شروع فروش بلیط چاپی بازی ایران و ازبکستان

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ

چیزی به بازی ایران و ازبکستان نمانده است و هنوز تعداد 30 هزار صندلی از صندلی های ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی خالی است.



تیم ملی فوتبال کشورمان امشب ساعت 21 و 15 دقیقه در مقابل تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه آزادی بازی خواهد کرد که در صورت برد ایران، تیم ملی کشورمان دو هفته زودتر از پایان بازی ها بعد از برزیل صعود خود را قطعی خواد کرد.



برای نشم بخشیدن هرچه بیشتر به بازی، بلیط این بازی فوتبال به صورت رایگان فروخته میشد، اما در حال حاضر کسانی که موفقی به خرید بلیط اینترنتی بازی ایران و ازبکستان نشده اند می توانند به ورزشگاه بروند و حضوری بلیط را خریداری کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۰
مهر ادیبی

ریست کردن روترهای میکروتیک به تنظیمات اولیه

يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۹ ب.ظ

اگر از محصولات میکروتیک استفاده می کنید، گاهی اوقات شما تنظیمات بر روی روتر میکروتیک و یا RouterOS  دستگاه های خود را  به هم ریخته اید و نمی توانید به بخش مدیریت دستگاه ورودکنید در این صورت شما می توانید کلیه تنظیمات اولیه روتر خود را به حالت اولیه برگردانید که اصطلاحا به آن بازگشت به تنظیمات کارخانه یا
reset to factory defualt settings می گویند. حساب کاربری مدیر را نیز می توانید با این روش تنظیم مجدد نمود.
همچنین مطلع باشید که تمام پیکربندی و تنظیماتی که روی روتر خود دارید را از دست خواهید داد. بیشتر دستگاه های میکروتیک دارای یک دکمه به نام Reset میباشند که با برچسب RES بر روی روتر میکروتیک خود قابل دیدن میباشد.



 برای ریست کردن روترهای میکروتیک به تنظیمات اولیه مراحل زیر را انجام دهید:

دستگاه روتر را خاموش کنید.
دکمه Reset نگه دارید و رها نکنید.
در همین حالت پاور دستگاه را روشن کنید و تا زمانیکه که چراغ LED چشمک زد نگه دارید.(چراغ LED با نام ACT)
بلافاصله بعد از Flash زدن چراغ ACT دکمه RESET را رها کنید
بعد از اینکار صدای سوتی از روتر خواهید شنید ، همه چراغ های LED روشن و خاموش می شوند
اکنون تنظیمات روتر شما مثل تنظیمات روز اول کارخانه خواهد شد.



نکته : دقت کنید که در صورتیکه Flashing چراغ ACT تمام شود و شما دکمه RES را رها نکنید شما بایستی دوباره تمامی این کارها را از اول انجام دهید.
روش دیگری که برای ریست کردن روتر به حالت پیشفرض کارخانه وجود دارد استفاده از سوراخ Jumper است که معمولا در تمامی مدل های میکروتیک تعبیه شده است. اگر روتر شما کلید RES نداشته باشد خیالتان راحت که حتما Jumper و سوراخ ریست را خواهد داشت ، در برخی از انواع روترها شما نیاز دارید برای مشاهده این سوراخ روتر را باز کنید اما در اکثر آنها این سوراخ مشابه تصویر بالا کاملا قابل مشاهده است.
در مدل های RB750 ، RB951 ، RB751 و برخی محصولات دیگر سوراخ و Jumper زیر یک محفظه پلاستیکی است.
شبیه تصاویر ارائه شده یک پیچ گوشتی فلزی در این قسمت فرو کنید و ارتباط بین دو سر Jumper را برقرار کنید تا روتر ریست شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۹
مهر ادیبی

حتما برای شما هم پیش آمده که در تلگرام پیامی را برای کسی ارسال می کنید و مخاطب شما بدون اینکه پیام را دو تیک بخورد آن را مشاهده کرده و شما هم اصلا متوجه این موضوع نمی شوید.

با ترفندی که در این گزارش به شما آموزش می دهیم به راحتی می توانید دست مخاطب خود را بخوانید و اطمینان پیدا کنیدکه آیا واقعا پیام ارسالی شما را نخوانده یا ماجرا برعکس این است.

برای رسیدن به پاسخ مورد نظر کافی است یا موقع ارسال چت به کسانی که تیک دوم رو برداشتن یه ویس ارسال کنید، اگر نقطه کنار زمان ویس حذف شده بود ، یعنی پیام شما توسط او مشاهده شده است.



راه دوم اینکه یه کانال بزنید که فقط خودتون عضو آن باشید سپس  یک استیکر از کانال خود به مخاطب مورد نظر ارسال کنید، اگر تعداد بازدید های  استیکر  2 تا شد یعنی پیام شما خوانده شده و اگر تعداد بازدید رو 1 باقی ماند پس واقعا پیام شما را ندیده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۱
مهر ادیبی

راه هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۱ ق.ظ

عواملی که منجر به تضعیف پوست می شوند عبارتند از سالمندی، تغییرات وزن، سیگار کشیدن  و قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید اینها از عواملی است که  باعث  از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست می شود.




پوست شما نیاز به مراقبت دارد و امروزه با توجه به تکنولوژی درمان هایی مانند بوتاکس وجود دارد که پوست را سفت میکند، که آن هم خطد ناک و هم گران است. خوشبختانه، برخی از راه های طبیعی برای سفت کردن پوست وجود دارد که در این بخش دراین باره بیشتر توضیح می دهیم

رژیم غذایی سالم

اگر به رژیم غذایی توجه شود پوست سالم میماند. مصرف رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی. میوه و سبزی برای پوست و سلامتی کلی بدن مفید است.  از غذاهای فراوری شده و شیرین اجتناب کنید. غذاهایی که حاوی سلنیوم معدنی هستند  بیشتر در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست موثر است.

ورزش  صورت

ورزش یک راه موثر برای جلوگیری از شل شدن پوست است. این افزایش گردش خون برای پوست بسیار خوبست  نیازی نیست که برای سفت کردن پوست به ورزشگاهها بروید بلکه در خانه هم میتوانید با ورزش صورت، چانه و فک عضلات پایین  صورت را ورزش دهید

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ درمان موثر برای تضعیف پوست است. آنها حاوی چربی های هیدرولیکی، است که پوست را تغذیه کرده و از شل شدن آن جلوگیری میکند.

یک سفیده تخم مرغ  را تا زمانی که کف آلود می شود هم بزنید. به صورت و گردن بمالید در حدود ۱۰-۲۰ دقیقه  بماند سپس با آب بشوئید  همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری ماست ساده به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.سعی کنید این درمان دو بار در هفته برای داشتن پوست درخشنده انجام دهید

ماسک موز

 یک موز له شده،  را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون  ترکیب کنید و  به صورت و گردن بزنید، و  ۲۰ دقیقه بعد بشوئید.  با آب شسته و خشک کنید.این ماسک به سفتی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه میکند  پوست مرطوب شده و سبوم آن تنظیم می شود

ویتامین ها

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C و E می تواند  به سفت  شدن پوست صورت کمک کرده و از نور خورشید محافظت  کند .  ویتامین CC موجود در آن اثرات تخریبی  نور خورشید را کاهش می دهد و به  بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک میکند .  ویتامین B موضعی نیز به هیدراته شدن پوست کمک میکند. مصرف اسیدهای چرب و روغن بذرک هم به قابلیت ارتجاعی پوست کمک میکند

هیدراتاسیون

نوشیدن مقدار زیادی آب برای حفظ سلول های پوست هیدراته کمک می کند. . ماسک صورت و لایه برداری از راههای طبیعی سفت شدن پوست هستند.

ماساژ با روغن

ماساژ صورت و گردن   با یک روغن طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون به سفت شدن پوست کمک می کند. روغن زیتون یک انتخاب خوب است چون حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین A و E که  فواید ضد پیری دارد.روغن زیتون گرم  خالص  را در یک کاسه بریزید و با کف دست صورت را ماساژ دهید . بعد از دو دقیقه خشک می شود .قبل از رفتن به رختخواب  سعی کنید این درمان را انجام دهید.


منبع : سلامتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۴۱
مهر ادیبی

به گزارش مسکّن باشگاه خبرنگاران نوشت: برای همدردی با مردم ایران و بازماندگان حملات تروریستی تهران، چراغ‌های برج ایفل امشب، به دستور «آن هیدالگو»، شهردار پاریس (پایتخت فرانسه) خاموش شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۳۸
مهر ادیبی

جرج کلونی پدر شد/ دوقلوی پسر و دختر به دنیا آمدند

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۴۴ ب.ظ

جرج کلونی و همسرش امل کلونی سه‌شنبه ۱۶ خرداد صاحب دو فرزند شدند.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جرج کلونی و همسرش فرزندان دو قلوی خود را الکساندر و الا نام گذاشتند. در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شد آمده است: «الا و الکساندر صبح سه‌شنبه به دنیا آمدند. بچه‌ها و مادرشان در سلامتی کامل به سر می‌برند اما جرج کلونی مسکن مصرف می‌کند و تا چند روز آینده سرپا می‌شود.»
بازیگر «» سال ۲۰۱۴ در ونیز با امل علم‌الدین ازدواج کرد. بازیگر ۵۶ ساله سینما نخستین بار در گفت‌وگو با تلویزیون فرانسه درباره پدر شدن گفته بود: «تمام دوستان هم سن و سال من بچه‌های خود را بزرگ کرده‌ و به دانشگاه فرستاده‌اند و به من می‌خندند.»
امل کلونی در لبنان به دنیا آمده و در کودکی به همراه خانواده به انگلستان مهاجرت کرده است. این زوج سرشناس پس از ازدواج خانه‌ای ۱۰ میلیون پوندی در انگلستان خریدند و ساکن این کشور شدند. 
بازیگر «۱۱ یار اوشن» هفته گذشته به دلیل احتمال به دنیا آمدن فرزندانش حضور در مراسم اهدای جایزه حقوق بشری در ارمنستان را لغو کرده بود.
کلونی پس از ازدواج در راستای اقدامات بشردوستانه به سراسر جهان و مناطق بحران‌زده سفر می‌کنند. البته هر دوی آن‌ها اعلام کرده‌اند که پس از این دیگر به مناطق خطرناک قدم نخواهند گذاشت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۴
مهر ادیبی

تماشای مجازی غروب های خورشید زیبا

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۴ ب.ظ

یکی از زیبایی‌هایی که در طبیعت وجود دارد، غروب خورشید است، غروبی که در هر نقطه از جهان با رنگ‌های مختلف، زیبا و دیدنی به چشم می‌آید و جلوه می‌کند. تصاویر غروب‌های زیبایی را ببینید که از نقاط مختلف جهان گرفته شده‌اند.





















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۴
مهر ادیبی